BAŞKAN ERCENGİZ ÖZEL RÖPORTAJ’DA BURDUR GÜNDEMİNE DAİR AÇIKLAMADA BULUNDU

Burdur Belediye Başkanımız Ali Orkun Ercengiz’i bugün makamında ziyaret ederek ‘Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği’ tarafından tekrar Encümen üyeliğin seçilmesini tebrik ettim hem de Burdur kamuoyunu ilgilendiren röportaj yaparak sorular yöneltim…

BAŞKAN ERCENGİZ ÖZEL RÖPORTAJ’DA BURDUR GÜNDEMİNE DAİR AÇIKLAMADA BULUNDU
Yayınlanma: Güncelleme:

Burdur Belediye Başkanımız Ali Orkun Ercengiz’i bugün makamında ziyaret ederek ‘Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği’ tarafından tekrar Encümen üyeliğin seçilmesini tebrik ettim hem de Burdur kamuoyunu ilgilendiren röportaj yaparak sorular yöneltim.

İlk olarak sorumu Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği tarafından düzenlenen 45. Olağan Meclis Toplantısı ile sorumu yöneltim. Başkanım son günlerde ulusal alanlarda görevler alıyorsunuz, Encümen Birliği’ne de tekrar seçildiniz bu süreç nasıl ilerliyor?

Başkan “Şimdi şöyle, tabii Burdur geçmiş yıllarda ulusal düzeyde temsiliyet açısından, yerel yönetimler anlamında biraz geride kalmıştı. Yani geride kalmışlığının farkındaydık. Biz Burdur’un tanıtımının, Burdur’un varlığının, özgül ağırlığının hissedilebilmesi için buralarda varlığımızı sürdürmemiz, hatta varlığımızı daha üst seviyelere taşımamız gerektiğine inandığımızı her fırsatta söylemiştik.

​Tabii biz 2014’te göreve başladıktan sonra bu birliklerde, yani sadece tabelada ismimiz görünsün diye değil, bu birliklere katkı sunabilme adına bazı projelere katılım sağladık. Örneğin, Sağlıklı Kentler Birliği’ne üye olduktan sonra biz Avrupa Sağlıklı Kentler Ağı’na da üye olduk. Burdur’u Dünya Sağlıklı Kentler Ağı’nın 8. faslında… Bakın, yaptığımız toplantıda bu da konuşuldu. Yani Türkiye’deki 6-7 belediyeden bir tanesiyiz 8. fazda üyeliği devam eden. Bunun anlamı ne? Bunun anlamı şu: Sağlıklı Kentler Birliği’nin tüm dünyada yerine getirmekle mükellef olduğu şartları yerine getirme taahhüdünde bulunuyoruz. Daha yeşil bir kent, daha az karbon ayak izi, daha çok yürüyüş yolları, daha çok spor alanları, daha çok yaşlının vakit geçirebileceği alanlar, huzurlu kentler, güvenli kentler ve mümkün olduğunca da gençliğe yatırım yapan kentlerin tarafı olduğumuzun göstergesini biz zaten 6. ve 7. fazda göstermiş olduk. Bu yüzden Burdur Belediyesi iyi işler yapıyor. Yani Sağlıklı Kentler Birliği’nde Avrupa Birliği’nden birtakım fonların Burdur’a yönlendirilmiş olması, yaptığımız projelerin… Dün haberini yaptınız, işte biz elektronik atıklarla ilgili yaptığımız proje, Avrupa Birliği’nde kabul görmüş bir proje. Yani bu çok az şehirden bir tanesi ve biz bu projeye talip olduk, bu projeyi gerçekleştiriyoruz.

​Bunlar önemli işler. Tabii burada da bu işleri başarmış belediye başkanlarının yol gösterici, yönlendirici olması açısından Birlik Başkanımız Cemil Bey’le, Cemil Tugay’la biz birlikte çalışıyoruz. Bizim gibi başka diğer değerli arkadaşlarımız da encümende. Diğer belediyelere model olacak çalışmaları sunmaya çalışıyoruz. Yani bir birliğin üyesi olmak sadece birliğin toplantılarına katılmak değil; birliğe katkı vermek, birlik üyelerine yol göstermek, ön açmak… Bu yüzden bu anlamda çok mutluyuz Sağlıklı Kentler Birliği’nin encümenine yeniden seçilmekten. Tabii Akdeniz Belediyeler Birliği bizim için ayrı bir onur oldu. Burdur tarihinde belki ilk defa bir belediye başkanı, kendi bölgesinin dışındaki bir birliğin başkanı oldu. Burada arkadaşlarımızın tabii hem aslında Burdur’daki diğer siyasi partilerdeki belediye başkanı arkadaşlarımızın da bu konudaki katkısı, gittiğimiz yerde seçime katılanların oy birliğiyle bu seçimin, bu görevin bize tevdi edilmesi seçimle, bizim için başka bir onur yaşattı. Çünkü orada da katkı sunmaya, yararlı olmaya çalışıyoruz.

​Burdur Belediyeler Birliği’ne baktığımızda, katı atık birliği olarak başlayan bu süreci biz bugün aldık geldik, bambaşka bir yere getirdik. Yani kendi öz sermayesi olan, artık işletilen, 4.000 konuta enerji üreten, sadece şehir merkezinin çöpünün değil, 10 ilçenin 193 köyünün de çöpünü toplayıp bertaraf eden, bundan da enerji üreten, ürettiğinin karşılığında da belediyelere katma değer yaratan bir sistemi kurduk. Bu çok önemliydi, yani bu da çok önemli bir projeydi. Burada da görevimiz devam ediyor.

​Şimdi tabii Burdur Belediyeler Birliği’nde ben arkadaşlarımla hep farklı bir şey konuşuyorum. Küçük belde belediyelerimiz veya ilçe belediyelerimizin en büyük sıkıntısı makine-ekipman. Her ağızlarını açtıklarında “Bizim kamyonumuz eksik, kepçemiz eksik, silindirimiz eksik” diye başlıyorlar ve bir yerlerden bunları tedarik etmeye çalışıyorlar. Ya kimse kimseye durduk yere bir şey vermiyor. Bu yüzden biz şöyle bir sistemi kurmaya çalışıyorum, inşallah görev sürem bitmeden bunu başarırım diye umut ediyorum: Birlik envanterine, yani Burdur Belediyeler Birliği envanterine araç-gereç ve iş makinesi satın alıp bunları çok cüzi kiralarla, sembolik kiralarla, sadece amortismanını sağlayabilmek için aracın, bu araca ihtiyaç duyan birlik üyesi belediyelerimize kiralayacağız. Böylece 7 milyona, 10 milyona iş makinesi almak yerine, atıyorum bir aylık 70.000 liraya o aracı kiralayıp bütün işini görecek arkadaşımız. ​”Yani biz böylece bir araç, ekipman havuzu oluşturacağız. Bu havuzdan kime ne ihtiyaçsa oradan sağlayacağız. Bakımını, onarımını, kullanıma hazır hale getirilmesini birlik olarak biz sağlayacağız. Dolayısıyla her birimiz ayrı ayrı aynı iş makinesini almak yerine, o havuzdan kiralayarak kullanacağız. Yani bu bir vizyon projesi bizim için de. Birliğe sağlayacağımız vizyon projesi. ​Bakın, geçen gün bir araç satın aldık, elektrikli araç. Yerli milli araçlardan TOGG’dan satın aldık. Amacımız şuydu orada da; bir şekilde 10 ilçemize ulaşmaya çalışan birlik sekreteryamızın fosil yakıtlarla tükettiği bir aracı olmasın. Tabii belki fosil yakıt tüketen bir araca da ihtiyaç olabilir, daha uzun mesafelere daha hızlı gidip gelinmesi için ama bu araç bizim şu anda en uzak ilçemize bir seferde gidip gelebilecek pil kapasitesine haiz. Dolayısıyla yani bu araç bizim tam kullanımımıza uygun bir araç olduğu için o aracı satın aldık, birliğimizin envanterine kazandırdık.

​Bugün imzaladım, bir tır çekici daha satın aldık. Aktarma istasyonlarımızda çöpün beklememesi için, çöp kokutmamak için, çöpün enerjisini düşürmemek için… Yani inanılmaz bir sistem kurduk. Burada da herhangi bir sorunumuz yok. Bu anlamda da ben teveccüh gösteren arkadaşlarıma bir kere daha teşekkür ediyorum.”

Başkanım Burdur Belediye Başkan Yardımcısı Mustafa Bozkurt geçtiğimiz günlerde saldırıya uğramıştı ve olayla ilgili şahıs bazı iddialarda bulunmuştu bu konuya aydınlık getirebilirmisiniz.

Başkan Ercengiz, “Şimdi şöyle, zaten yasal süreç başladı. Üzerine yaptığı açıklamalarla aklınca şahsın kendini haklı çıkarmaya çalışan ve bu saldırıyı bu nedenle yaptığını anlatmaya çalışan bir açıklama yapmış. Bunlarla da ilgili suç duyurusunda bulunuldu kendisi hakkında, ya da bulunulmak üzere olabilir. Avukat arkadaşlarımız dosyayı tamamladıysa bulunmuş olacaktır.

​Şöyle, sonuçta biz bir hukuk devletindeyiz. İnsanlar mağdur edildiğini düşünüyorsa savcılığa gider. Ki nitekim o şahıs da zamanında savcılığa müracaat etmiş. Savcılığa müracaatın ardından haklı olmadığına dair, kovuşturmaya yer olmadığına dair evrak kendisine tebliğ edilmiş. Sonuç itibarıyla; müteahhit, mimar, şahıs kim olursa olsun Burdur Belediyesi’ne müracaat ettikten sonra Burdur Belediyemiz, evraklarında herhangi bir problem yoksa en kısa zamanda kendisine gereken cevabı verir ve işlemler başlatılır.

​Şimdi şöyle düşünelim: O döneme ait, iddia edildiği döneme ait ruhsat alamamasının nedenini Burdur Belediyesi’nden bilen ve Burdur Belediyesi’ni sorumlu tutan şahsın şunu düşünmesi gerekir: Eğer böyle bir şey olmuş olsaydı, onun gibi veya ondan birçok vatandaş bu mağdur olduğunu iddia ederek savcılığa gider, suç duyurusunda bulunurdu. Sonuçta, ben… Kendisi benim hakkımda da birtakım şeyler söylemiş. Bizim kapımız her vatandaşa açık. Geldiği zaman sorunu varsa eğer bize anlattığı bir derdi varsa ilgili müdürlük, ilgili birim, ilgili kişi… Burada hangi sorumlu arkadaş varsa kendisine oraya yönlendiririz. Ya da bu işin çözümü, yasal bir çözümü varsa eğer, yasal bir çözümü varsa kendisine yardımcı olunması için arkadaşlarımıza gerekli talimatı verir ve ricada bulunuruz.

​Ancak zaten arkadaşımız, anladığım kadarıyla (çok da vakıf değilim konuya, kendisini de hatırlamıyorum, görüştüğümüzü de hatırlamıyorum ama geldiyse de mutlaka görüşmüşüzdür, bizim kapımız herkese açık, kimseye hayır demiyoruz) bu arkadaşımız mağdur olduğunu iddia ettiği konuda kendisi, kendisine tanınan yasal sürede iş ve işlemlerini bitirememiş. Durum bu aslında. Buradan da bir suçlu ve sorumlu yaratmaya çalışıyor. Yaptığı o menfur saldırıyı da haklı çıkartmak için Belediye Başkan Yardımcımıza iftirada bulunuyor.

​Şimdi bunlarla da ilgili ayrıca bir suç duyurusunda, dediğim gibi, ya bulunuldu ya da bulunulacak. Burası bir hukuk devleti, o kadar basit değil. Kimse kimseye gelip yumruk da atamaz, iftirada da bulunamaz. Bunları ispatlamadığı sürece müfteridir. Bu iftiranın bedelini de biz yüce Türk yargısında hakkımızı arayacağız.”

Burdur 1. Asliye Ceza Mahkemesi “İmar Kanunu’na Aykırı Hareket Edilmesi” ve “Görevi Kötüye Kullanma” iddialarıyla hazırlanan 51 sanıklı dava kabul ederek yargılama sürecini başlatıldı. Eski Belediye Başkanı Sebahattin Akkaya, AK Parti İl Başkanı Mustafa Özboyacı, eski İl Başkanı Volkan Mengi ve eski belediye meclis üyeleri, Belediye-İş Sendikası Başkanı Ferit Çelikbaş ve belediye personeli Gül Özcan Demir’de ifade verecekler bu konuda bize biraz bilgi verebilirmisiniz.

Başkan Ercengiz, “Yani, 51 sanıklı bir davaya dönüştüğü yönünde hemen bugün haberleri gördük. Ben henüz dosyaya ulaşmadım, okumadım. Avukatım gerekli incelemeyi yapacak. Biz bugüne kadar aldığımız tüm meclis kararlarında mümkün olduğu kadar oy birliğiyle karar almaya çalıştık. Hatta bir kısım sanığın 2014 yılına ait —özür dilerim 2012 yılına ait— aldığı kararlardan veya 2014… Tam dosyaya hakim değilim ama zaman aşımına uğradığını ve bu nedenle de yargılanmayacağı söyleniyor.

​Aslına bakarsanız, biz 2012 yılında yapılmış Burdur’daki plan revizyon imar planı değişikliği hükümlerini, bizden önceki dönemdeki belediye başkanı ve ekibi ne yaptıysa biz sürekliliğini sağlamışız. Bülent Ecevit Bulvarı üzerinde (ses kaydında “İran Caddesi” veya benzer bir yer ismi tam anlaşılamamakla birlikte bulvar/cadde kastetmektedir) bir kat yüksekliği ve izin verilen emsal yoğunluk neyse adı, yani imar uygulamaları neyse biz bununla ilgili plan notlarında, Mekânsal Planlar Yönetmeliği’nin gereği neyse, bizim önümüze geldiği haliyle bizler bunları onaylamışız. Ve bu yaptığımız plan değişikliğinden dolayı şikayet edilmiş. Vatandaş kendisine haksızlık edildiğini düşünmüş, bundan dolayı şikayet etmiş. Hukuki süreç başlamış.

​Ya bundan sonra artık mahkemede hakkımızı savunacağız. Biz olayın bu noktaya gelmeyeceğini düşünüyorduk. Çünkü bize anlatılan teknik ekibin ya da teknik arkadaşlarımızın —yani burada imar komisyonunda bulunan teknik arkadaşlarımızın da— altına imza attığı komisyon raporlarınca veya oy birliğiyle geçen raporlara bakıldığında, e sonuçta biz siyaset yapan iki farklı parti, üç farklı parti meclisteyken burada birilerine rant sağlanmış olsa, birilerine çıkar sağlanmış olsa herhalde bir diğer siyasi parti de buna itiraz ederdi diye düşünüyoruz.

​Bu bambaşka bir süreç oldu. Dediğimiz gibi avukatlarımız, hukukçularımız hakkımızı savunacak, bizler hakkımızı savunacağız. Ancak üzüntü duyduğumuz şudur: Yargılama başlamadan çoktan hükmü veren basınımız var. Ben bu basın mensubu arkadaşlara da sizin aracılığınızla sesleneyim; eğer halkın haber alma hakkını bir hesaplaşmaya dönüştürürseniz, bu hesaplaşma bir gün size de tersine dönebilir. Sizin hakkınızın savunulması gerektiğinde de biz yine sizin yanınızda oluruz. Hiçbir zaman biz haklının yanında durmaktan geri kalmadık.

Yani dediğim gibi burada hem AK Partili arkadaşlar hem Cumhuriyet Halk Partili arkadaşlar hem bizden önceki dönemdeki belediye başkanı hem biz, herhalde topyekün bu kadar büyük —ifade edildiği şekliyle, bazı basın mensuplarının ifade ettiği şekliyle— bu kadar büyük hata yapmış olamayız. Burada başka bir süreç başlamıştır. Biz bu süreçte hakkımızı savunacağız, sonuna kadar da hakkımızı savunmaya devam edeceğiz. Bekleyip göreceğiz. Yargıya güveniyoruz.”

İLK YORUMU SİZ YAZIN

Hoş Geldiniz

Üye değilmisiniz? Kayıt Ol!

Hemen Hesabını Oluştur

Zaten bir hesabın mı var? Giriş Yap!

Şifrenizi mi Unuttunuz

Kullanıcı adınızı yada e-posta adresinizi aşağıya girdikten sonra mail adresinize yeni şifreniz gönderilecektir.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.